You are currently viewing חדשות הטניס: HOW GOOD IS THIS ROGER?

חדשות הטניס: HOW GOOD IS THIS ROGER?

השבוע בקצרה בחדשות הטניס – רוג'ר עושה מנאדאל אבק. קיריוס מנצח את נובאק, שוב…. , ג'ק סוק ממשיך את הריצה שלו ב 2017 ומנצח את דימיטרוב ואת נישיקורי הקטן וסארינה מאבדת את המקום הראשון בעולם לקרבר… שוב…  .

ועכשיו לנושא המרכזי בהרחבה.

כמה טוב הוא רוג'ר פדרר לעזאזל?

המנצח של טורניר הבארות האינדיאנים על 1000 נקודות דירוג הוא… רוג'ר פדרר…. שוב! ומבלי לאבד מערכה אחת!!!!

רוג'ר פדרר מודל 2017 הוא הטניסאי הטוב בעולם, נראה שהוא מצא את התרופה לנשק היחיד שעבד מולו וזה עוצמות מטורפות ומשחק הגנה עילאי מהקו האחורי. הוא פשוט עבר לשלב הבא, אי אפשר לנגוע בו גם עם מקל טלסקופי.

בשבוע החולף הוא חלף על פני נאדאל ב 68 דקות בלבד. שנאדאל לרגע אחד לא מסכן אותו. לאחר מזה הוא גרם לקיריוס (כמה רציתי לראות את המשחק שלהם) למחלה מסתורית ואז במשחק הכי מעניין לטעמי השנה הוא הרג את ג'ק סוק, שהוא להזכירכם השחקן עם החבטות הכי כבדות ועם הכי הרבה ספין בסבב. כן אפילו יותר מנאדאל. המשחק נגמר 6:1 בראשונה ואז סוק שהוא איש הקומבק עשה כל מה שצריך בשביל לנצח את רוג'ר. משחק מלחמה. מכות חזקות. כיסוי מגרש מעולה. והאם זה עזר לו?

עזר לו להגיע רק לשובר שיוויון, שם הוא איבד ריכוז במצב של 4:4 ופדרר לקח את זה ב 7:4. בגמר חיכה לו וואוורינקה שאכן חיכה לנפילת המתח שהגיע אחרי הניצחון בסט הראשון והצליח לשבור את הסרב של רוג'ר בשני, רק בשביל להישבר פעמיים ולהפסיד 6:4 7:5 ולכנות את פדרר THE BIGGEST ASSHOLE במעמד הענקת הגביעים.
מה שמביא את רוג'ר למאזן של 13:1 לשנת 2017. 3045 נקודות דירוג.

מה עושה את רוג'ר (2017) כל כך טוב?

מעבר ליידי הטניס המצויינות של פדרר, הוא מחזיק בעוד מעלה. פדרר הוא מקבל ההחלטות הטוב ביותר שידע המשחק. שימו אותו בתור נהג מירוצים או רכז NBA והוא יהיה ראש וכתפיים מעל השאר… בגלל היכולת שלו לקבל החלטה וליישם אותה באלפית שנייה.

אני אתן לכם דוגמא מעולם הטניס: מתפתח ראלי, אחרי 5-6 מכות אלכסוניות היריב משנה את הקצב וחותך את הכדור. מכה חתוכה תגיע לצד שלכם קצת יותר לאט ותעבור מעל הרשת לא יותר מדי גבוה. היא תקפוץ נמוך בצד שלכם. 99% מהסבב ינצל את הכמה מאיות שנייה בשביל לתפוס אוויר ולנוח, או להתמקם יותר קרוב לנחיתת הכדור. פדרר יראה את היריב מתכונן לחבטת חיתוך ויירוץ לתפוס את הרשת כי הכדור יעבור נמוך מעל הרשת, זה כמה הוא חושב מהר.

בנקודת המשחק מול וואורינקה הם החליפו אלכסונים עד שפדרר הגדיל את הקשת (וגם את זווית קפיצת הגדור לאחר הנחיתה) הכריח את וואורינקה לקחת צעד אחורה פדרר מיד נכנס צעד לתוך המגרש וניצל את הפתיחה שוואורינקה אפשר לו אם מכה קצרה שנבעה בגלל הצעד אחורה…

אבל, ההחלטה הטובה שפדרר לוקח השנה היא דווקא שינוי מדפוס העבר שלו. בעבר עם פדרר היה מקבל כדור גבוה לצד גב היד הוא היה (א) הולך אחורה לחבטת טופ ספין גב יד. (ב) חותך את הכדור (ג) רץ מאחורי הגדור ל INSIDE OUT פורהאנד ומשאיר את המגרש שלו פתוח…

השנה הוא לקח בחירה רביעית. וואוורינקה ודימיטרוב הראו לעולם שניתן ואפשר לקחת כדורים גבוהים מהבקהנד, ע"ע חיקוי של הבק הנד ב-2 ידיים: מרימים את היד לגובה הכתף וחובטים תוך כדי סיבוב היד . פדרר עבד החצי השנה האחרונה על החבטה הזאת והוא שולט בה לחלוטין באחוזים גבוהים ביותר. הנוחות שבחבטה הזאת ביחד עם ראש הרקטה אליו הוא עבר ב 2014 עוזרים לפדרר להוציא את הבק הנד שלו נקי ומדוייק מתמיד. יותר מכל שחקן אחר בסבב. נכון לאתמול הבק הנד של פדרר הוא הכבד ביותר בסבב (RPM) והשני הכי מהיר בסבב (KMH). לא רע לכלב זקן…

מי טוב יותר פדרר (2006) או פדרר (2017)?

בשנת 2006 פדרר הפסיד סה"כ 5 משחקים בכל העונה. 4 לנאדאל על חימר, ואחד למאריי יום אחרי שפדרר לקח את התואר בקנדה ונתן ראיונות לתוך הלילה… . מאזנו היה 92:5 . מדהים!! 2006 היה שנתו השנייה של שילטון היחיד של פדרר (בשנת 2005 הוא היה 81:4) והיה לו את "מומנט חדר ההלבשה" שזה סוג של חוסר אמונה שיש לשחקנים עוד לפני שהם פוגשים בו. פדרר מצידו היה בהלך רוח כל כך טוב שהוא פשוט לא היה מסוגל להפסיד באותה שנה. משחקים היו נגמרים בתוצאות של 70 וינרים לפדרר מול 4 טעויות….  זה כמה טוב הוא היה באותה שנה.

בהכנה ל 2017 הצוות של פדרר הכינו מטרה ריאלית לדרוג, והחליטו שמקום 8 אחרי וימבלדון יהיה תוצאה טובה. בהתחשב בכל נקודות הדירוג שפדרר השיג באוסטרליה 2016 זו באמת היתה תוצאה הגיונית. חודשיים קדימה עם תארים בAO והאינדיאן המטרות משתנות לחלוטין.

הגוף שלו שרד 3 משחקי 5 מערכות ב AO, ואם חשבנו שהתואר ב AO הגיע בגלל מגרש אולטרה מהיר, אז גם מגרש קשה רגיל הוא מספיק טוב… פדרר בורר מאד את הטורנירים העתידיים שלו, הוא רשום גם למיאמי שמאפשר יום מנוחה בין משחקים והוא לא רשום לשום טורניר חימר כרגע. בוימבלדון כמובן יהיה לו גם מנוחה של יום בין משחקים.
אם בחירה סלקטיבית של המגרשים והקפדה על ימי מנוחה ביחד עם ידיי הטניס, קבלת ההחלטות והגב יד המשופרת שלו הוא שחקן שלם יותר מ 2006. עוד טורניר מוצלח יהפוך את פדרר למפלצת המנטלית שהוא היה ב 2006 ואז באמת אני יכול לראות אותו מגיע במהלך השנה למקום הראשון (למאריי יש בוחטא של נקודות להגן בחצי השני של העונה)


השבוע בליגת הטניס של הרובעים המזרחיים של מלבורן, שזה להזכירכם המקום בו נולד פאט קאש… הירבה שלי לא הגיע למשחק וקיבלתי WO.


 

https://www.youtube.com/watch?v=G463m-4VZ4E

 

 

Subscribe
Notify of
15 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מנחם לס
מנחם לס
21/03/2017 5:59:40

עידו, מה רע בכותרת "כמה טוב הוא רוג'ר פדרר לעזאזל?". ישנם מקרים שכותרת באנגלית היא כמעט חובת המציאות אבל לא במקרה זה. תשתדל להימנע מזה בעתיד כמה שיותר. אני לפעמים משתמש באנגלית כי אני שוכח ממש כיצד אומרים זאת בעברית, אבל אני כאן כבר 56 שנה.
אני גם פוחד משגיאות כתיב או שגיאות דקדוקיות שלך באנגלית שלך.

IDO
IDO
21/03/2017 8:12:10
Reply to  מנחם לס

לעזאזל זה חלק מהכותרת?

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
21/03/2017 14:22:58
Reply to  IDO

לעזאזל! זה כן חלק מהכותרת!!

מתן גילור
21/03/2017 7:22:51

תודה עידו.
אני מאמין שהוא יכול להיכנס להגרלה הראשית של ווימבלדון בטופ 4 ולדעתי זו צריכה להיות המטרה שלו. אחרי הפרישות של מארי ונולה ממיאמי והעליה שלו למקום 6 בדירוג, גם שם הוא יהיה מקום 4, מה שיאפשר לו שמינית ורבע קלים יותר על הנייר.
על החימר, לדעתי, הוא צריך ללכת ל-250, בהם קל להתקדם ואולי אפילו לזכות ולהתקרב עוד צעד ללאנדל וה-94 שלו (קונורס רחוק מדי). גם בפריז אין לו על מה להגן, אז יכול להתקדם עוד בדירוג, אבל על טורנירי ה-1000 וה-5000 על חימר אני חושב שעדיף לו לוותר.
ברור שטורניר המטרה נמצא בלונדון.
הגב היד העמוק שלו זו חוויה. בעיקר בטוב מ-3 כשאין חשש מעייפות של הכתף.

IDO
IDO
21/03/2017 8:13:18

הוא לוקח טורנירים בפינצטהץ המטרה שלו זה להיות רענן ולשמור על עצמו מפציעות.
במס"ע הוא הודה שטורניר דובאיי היה טעות כי זה היה קרוב מידי ל AO ….

יניב
יניב
21/03/2017 9:24:18

תודה עידו.
כל פוסט על פדרר מרומם את רוחי.נראה לי אבל שטיפלה נסחפת הוא לא יותר טוב מ2006.מה שכן לא נראה לי שמעניין אותו בכלל דירוג אלא לנסות ולזכות בכמה שיותר טורנירים שכפי שכתבת הוא בוחר אותם בקפידה

שחר
שחר
21/03/2017 9:29:59

חיכיתי לטור שלך, ראיתי את המשחק מול נדאל ואת הגמר. פשוט מדהים! לנצח את נדאל פעמיים זה כבר מראה על שינוי עצום בטניס ובמנטליות שפדרר בא איתה למשחק, והחבטת יד אחורית שלו נהייתה קטלנית, רק לפני פחות משנה במהלך צפייה הייתי רואה בפחד ראלים חשובים שהגיעו ליד האחורית שלו, הייתה הרגשה שהשגיאה קרובה לבוא, בטח מול שחקן כמו נדאל שמביא לו את הכדור חזק ועם ספין ועכשיו זה הפך לנשק, בגיל 35!
פתאום מקום ראשון כבר לא נשמע כמו הזיה, עוד זכיה בסלאם וכושר טוב בשאר הטורינירים ועם החוסר יציבות של שאר הגדולים, זה עוד יכול לקרות. אבל כמובן שזה לא משהו שצריך להעסיק אותו, ואני גם לא מאמין שג'וקוביץ ומארי ימשיכו שניהם בכושר הנוכחי.

ori88
ori88
21/03/2017 9:42:39

חשבתי שפדרר גמור, וטעיתי
חשבתי שנדאל טוחן אותו כבר בחדר ההלבשה, וטעיתי
חשבתי שלא יכול לקחת סלאם, וטעיתי
חשבתי שלא יוכל לעמוד בעומס הפיזי, וטעיתי.

מסיר את הכובע בפניו. הכי גדול אי פעם. ובכי אלגנטי. ממש שירה בתנועה.

נולה כרגע במשבר לא ברור (אם אין שם פציעה). נראה לי שהוא כבר לא מפחיד. חייב לחדש משהו.

מתן גילור
21/03/2017 10:12:22
Reply to  ori88

יש פציעה. זו גם הסיבה שהוא ייעדר ממיאמי. ובצדק. הוא חייב להגיע כשיר לאמצע עונת החימר, לכל המאוחר.

מלובני
מלובני
21/03/2017 10:17:26

מה שהבחור הזה עושה בשביל הטניס זה לא יאמן , באמת שאני לא חובב טניס גדול ורוגר הוא הספורטאי שאני הכי אוהב, אי אפשר שלא להתאהב באישיות שלו וקסם שהוא עושה במגרש , עכשיו בגיל פאקינג 35 במשחק הכי יחיד שדורש כח מנטלי עצום ויכולת גופנית , מול כל הצעירים האלה, ועוד לנצח בכזאת חנניות , מדהים

אפלטון
אפלטון
21/03/2017 10:28:22

תודה עידו טור מעולה.
אני לא ממעריצי פדרר אבל אם הוא עושה קאמבק השנה וזוכה בעוד גראנד סלאם הוא יהפוך אותי למעריץ.

asi
asi
21/03/2017 13:06:53

וואלה יפה. לא נס ליחו. כתוב ומוסבר מעולה לעילג טניס כמוני. תודה

קובי
קובי
21/03/2017 14:09:17

אין מה להגיד,אני אוהד רפא מושבע אבל מה שרוג'ר עושה השנה,פשוט למחוא כפיים.
השיפור בבקהאנד הביא לו את הניצחון באוסטרליה מול נדאל,לא יאומן איך ראלים כל כך דומים היו הולכים עד לפני כמה שנים בצורה חד צדדית לטובת רפא,היום זה נראה אחרת לגמרי (חלק מהבעיה זה של רפא בפורהאנד לאורך הקו אבל זה לפעם אחרת).
אני מתאר לעצמי שרוג'ר לא בונה על פריס ולכן לא יעשה מאמץ מיוחד עם טורנירי הכנה מיותרים אלא יתרכז יותר במנוחה לקראת ווימבלדון שבמצב הנוכחי של הסבב הוא יכול לראות עצמו בעל סיכויים שווים לנולה ומארי.

רוני ש.
רוני ש.
21/03/2017 19:56:09

כיף לקרוא תודה. השנה כטיול בר מצווה לוקח את הגדולים לטורניר מדריד, כמה שאני רוצה שיהיה לי את הצ'אנס לראות את הענק הזה בלייב. אני לא מאוהדיו, מעדיף את נדאל אבל מה שהוא עושה זה באמת בלתי יאומן.

ברבור שחור
ברבור שחור
22/03/2017 20:52:54

תודה עידו…רוממת את רוחי.
איזה כיף לקרוא על רוג'ר מהזווית שאתה מסתכל עליו. אני פשוט נהנה מהחדות שיש לו במשחק ויכולת הריכוז הגבוה לאורך הרבה זמן יותר מכל שחקן שיש היום בכל ספורט אפשרי !